شخصیت شناسی از روی حرف زدن
yazdi2021-11-03T07:49:57+00:00

شخصیت شناسی از روی حرف زدن

شخصیت شناسی از روی حرف زدن در بازاریابی چه تاثیری دارد؟

یکی از کاربرد های شخصیت شناسی، در زمینه ی بازاریابی و فروش خود را نشان میدهد. اولین موضوع در بازاریابی موثر، شناخت مخاطب هدف و سپس شناخت علایق و نیاز ها و به طور کلی شخصیت مخاطب است. برای شناخت افراد از راه های مختلفی مثل شخصیت شناسی از روی چهره یا از روی حرف زدن و … میتوان استفاده کرد.

شخصیت شناسی از طریق توجه به کلمات

آن مرد چقدر قدرتمند است./ میتوانی قوی ترین خودرو بازار را به من معرفی کنی؟/  اثر این قهوه، قوی تر از انتظار است!

جملات بالا در نگاه اول بسیار با هم متفاوتند و در زمینه های مختلفی بیان شده اند. اما اگر دوباره با دقت بیشتری بررسی کنید میبینید که کلمه قدرت یا کلمات مترادف آن در همه جملات تکرار شده است. در شخصیت فرد گوینده تمرکز و تفکر در رابطه با قدرت و ضعف را مشاهده میشود.

افرادی که از مفهوم قدرت در حرف زدن زیاد استفاده میکنند، احتمالا میتوان نشانه های نگرانی در این رابطه را در شخصیت آنها یافت. ممکن است این شخص بخواهد فردی قوی باشد یا قدرتمند به نظر برسد. برای اینگونه شخصیت ها محصول یا خدمتی که به منزله قدرتمند بودن تلقی شود جذاب تر است.

شناخت افراد بر اساس حرف زدن

نکته ی قابل توجه در زمینه شخصیت شناسی از روی حرف زدن این است که نباید فقط بر اساس یک عبارت، شخصی را قضاوت کنید. اگر فقط بر یک جمله یا عبارت تمرکز کنید به نتایج غلط میرسید.برای شناخت، لازم است مجموع حرف های شخص را بررسی کنید و مورد نظر قرار دهید.

مثلا زمانی که فردی تکیه کلام های خاصی دارد، یا تاکید یا وزن خاصی برای کلماتی قائل است و .. میتوان سرنخ هایی از شخصیت او را به دست آورد.

مثلا وقتی شخصی از کلمات احتمالا، شاید، اگر، ممکن است و … زیاد استفاده میکند میتوان فهمید شخصی نگران و بی ثبات است و توانایی انتخاب محصول را ندارد. با اینگونه افراد بهتر است از در دوستی وارد شد و از طریق مشاوره محصول یا خدمت را عرضه کرد.

3 ویژگی شخصیت که صدای شما نشان میدهد:

شخصیت های برون گرا بر عکس درون گرا ها، اصولا بلند و سریع حرف میزنند. اشخاص درون گرا کمتر به حضور در اجتماع تمایل دارد. برون گرا ها با هیجان بیشتری حرف میزنند.درون گرا ها بیشتر به کاربردهای محصولات توجه میکنند در صورتی که برون گرا ها بیشتر به ظاهر محصول دقت دارند.

با توجه به تن صدا و نحوه ی حرف زدن افراد میتوان تا حدی پی برد که شخصیت قدرتمندی هستند یا ضعیف! تحقیقات نشان میدهد افرادی که صدای عممیق تر و قدرتمند تری دارند، قوی ترند. تصمیم گیری برای افراد ضعیف سخت تر است و راحت تر به حرف های شما اعتماد میکنند.

شخصیت های شهودی موضوعات را کلی تر بیان میکنند، بیشتر در رابطه با آینده و تخیلات حرف میزنند. شخصیت های حسی بیشتر گوش میکنند و کمتر حرف میزنند، واضح و روشن موضوعات را بیان میکنند. برای صحبت با افراد حسی باید مستقیم سر اصل مطلب بروید.

نتیجه گیری

شخصیت شناسی در بسیاری از زمینه ها کاربرد دارد. بیشترین کاربرد شخصیت شناسی برای صاحبین کسب و کار، در زمینه بازاریابی است. شما اگر مخاطبان هدف خود را بشناسید میتوانید به راحتی محصول خود را عرضه کنید. برای این امر، راه های متعددی وجود دارد و یکی از آسان ترین و سریع ترین راه ها استفاده از نرم افزار تحلیل شخصیت بر اساس چهره است.

تماس با ما:

  • 09363636929: 05138517383
  • manager@idface.ir: mail@example.com
  • Working Days/Hours: Mon - Sun / 9:00 AM - 8:00 PM

تماس با ما:

  • شماره تماس: 05138517383
  • ادرس ایمیل: manager@idface.ir
Powered By Kaktus Team. © 2022. All Rights Reserved